Het Oude Drop is een bedrijveninvesteringszone in het oude gedeelte van Urk.
De vraag
Voordat de ondernemers bij ons kwamen, hebben ze uitgebreid onderzoek laten doen naar het gebied door een gespecialiseerde partij.
Ze waren op zoek naar een team die hun kon helpen bij het vertalen van dit onderzoek naar een huisstijl en website.
Onze aanpak
Huisstijl
Eerst hebben we het onderzoek uitgebreid doorgespit. Wat viel ons op? Het oude dorp heeft heel veel te bieden. Juist door de historische authentieke waarde in combinatie met de ondernemers, maakt het tot een aantrekkelijk gebied. Dit moesten we verwerken in het logo en de huisstijl.
Website
Nadat de huisstijl gelanceerd was, konden we aan de slag met de website. We keken door de ogen van mensen buiten Urk. Hoe kunnen we ervoor zorgen dat bezoekers weten waar ze al die mooie winkels, horeca en andere ondernemers kunnen vinden.
Om het in creatieve termen te zeggen: Hoe kunnen bezoekers zo makkelijk mogelijk de diamanten in het Oude Dorp vinden?
De website moest ze hierbij helpen. We bedachten dat dit kon door middel van het verzamelen van favorieten, of in de creatieve termen: diamanten. Deze favorieten moesten samenkomen in een overzicht, inclusief kaart. Zodat de bezoekers ook de weg kunnen vinden naar de ondernemers.
Een andere groot onderdeel van deze website waren de foto’s. Elke ondernemer moest in kaart gebracht worden door Trudy en Niels. Dit was een hele klus. Maar het was ook heel bijzonder om bij al die ondernemers over de vloer te komen en hun bedrijf vast te leggen.
Het resultaat
Huisstijl en logo
Trudy maakte een diamant die bestond uit verschillende facetten en kleuren. De facetten waren een knipoog naar de verschillende ondernemers en de omgeving die samen komen in het Oude dorp. De kleuren zijn een knipoog naar het authenthieke historische karakter en het water.
Website
Er staat nu een website die de bezoekers helpt met ontdekken van de diamant ‘Het Oude Dorp’. Door middel van fotografie, uxdesign, uidesign en een zeer nauwe samenwerking met de klant, hebben we de boodschap van ‘Het Oude Dorp’ goed op de kaart kunnen zetten. De klanten kunnen zelfs een pdf van hun favorieten maken en deze geprint meenemen.
Lancering
Ons werd ook gevraagd om mee te denken in de lancering. Jos maakte samen met Stèfenny het script voor een lasershow en Niels maakte een countdown video. Het hele dorp was uitgelopen om de lasershow te kunnen bekijken. Nu weet iedereen wat de identiteit van het Oude Dorp is. Voor ons was het een voorrecht om hieraan te mogen bijdragen.