Cases

Schol Assurantiën

Schol is een adviseur op Urk die gespecialiseerd is in; verzekeringen, makelaardij en hypotheken.

De vraag van de klant

Er is een plan gemaakt om bezoekers vanuit Google en vanuit de Sociale netwerken beter te betrekken bij de website. Bij het ontwerpen was het vooral van belang rekening te houden met de wens om grote hoeveelheden informatie zo te structureren dat het eenvoudig vindbaar is. Een belangrijk onderdeel is het zelf kunnen vormgeven van de woningpagina door de verkoper zelf.

*Bounce rate is het percentage websitebezoekers dat op een pagina uitkomt en binnen enkele seconden vertrekt, zonder meerder pagina’s te hebben bezocht en een gewenste actie te hebben ondernomen.

Aanpak

Doordat wij van Alpha Studio uit Urk komen konden we ons snel identificeren met de klant en met de doelgroep, zodat we de beste aanpak konden kiezen.

We hebben de volgende onderdelen in dit project opgepakt

  • Doelgroep analyse
  • Fotowerkzaamheden
  • Bouwen en ontwikkelen website
  • Grote hoeveelheid informatie structureren
  • Eenvoudig te navigeren woningaanbod pagina, (klant kan o.a. zelf woningen toevoegen)
  • Inventarisatie gemaakt van de informatie (redigeren teksten)
  • Cross/up sell kansen beter benutten

Resultaat

  • We hebben de historische bezoekersgegevens en de meest opvallende cijfers (zoals 80% verkeer via mobiel) in kaart gebracht. Daaraan gekoppeld een plan om op basis van deze informatie de website te ontwikkelen;
  • Een betere ‘over ons’ die bezoekers de juiste informatie geeft;
  • Verlaging van de “bounce rate” op belangrijkste pagina’s;
  • geoptimaliseerd voor mobile;
  • Slimme “call to actions” ingezet om mensen via woningaanbod naar hypotheken en verzekeringen te leiden.